Felanmälan

Har du råkat ut för ett akut fel i din bostad eller behöver du hjälp med ett lite enklare ärende? Här hittar du rätt kontaktväg.

Så gör du felanmälan och får snabb hjälp

Har du råkat ut för att något inte fungerar i din bostad? Här är olika sätt att göra din felanmälan.

Registrera din felanmälan på Mina sidor

Du kan göra din felanmälan dygnet runt via Mina Sidor. En droppande kran, ett trasigt eluttag eller ett dragigt fönster är exempel på ärenden som du kan anmäla via Mina sidor.
Gå till mina sidor här.

Akuta fel i din bostad

För akuta ärenden, som medför risk för att människor eller egendom skadas, ska du kontakta oss på tel. 0340-69 75 00. En vattenläcka, stopp i avloppet eller en krossad ruta är exempel på akuta ärenden då du ska kontakta oss direkt för att få snabb hjälp

Vid brand, olycksfall eller behov av Polis – ring 112.

Vill du göra felanmälan via telefon?

För att korta ner telefonköer och ge snabb och bra service när du gör din felanmälan genom att ringa till oss, behöver vi din hjälp.

  1. Berätta att ditt ärende gäller en felanmälan.
  2. Ange din adress, samt namnet på den person som hyreskontraktet står på.
  3. Ange vilket rum i din bostad som felanmälan gäller.
  4. Beskriv felet så detaljerat som du kan.

Putsa, rensa, byta och fixa själv?

Behöver du göra rent spisfläkten, fixa stopp i handfatet eller byta en propp? Här hittar du reparatörernas bästa tips, mirakelmedel och steg för steg-guider.

Så enkelt gör du en felanmälan

Har du en droppande kran, ett trasigt eluttag eller något annat som inte fungerar hemma i din bostad? Gör en felanmälan på ”Mina Sidor”, så hjälper vi dig.