Team Varbergs Bostad

På Varbergs Bostad arbetar vi varje dag för att skapa den bästa möjliga boendemiljön för våra hyresgäster. Med ett starkt engagemang och bred kompetens ser vi till att våra fastigheter och utemiljöer är välskötta, trygga och trivsamma.

Vår organisation består av ett fyrtiotal olika yrkesroller, där varje medarbetare bidrar med sin expertis. Bland oss finns fastighetsskötare, IT-strateger, förvaltare, uthyrare, ekonomer, trygghetsvärdar, marknadsförare och snickare – för att nämna några. Och självklart har vi även vår populära maskot, Bivar! Tillsammans bildar vi Team Varbergs Bostad.

Förvaltning

På vår förvaltningsavdelning får du ett varierat och roligt jobb med fokus på service och problemlösning. Vi ansvarar för yttre skötsel, fastighetsservice och förvaltningsadministration. Här hittar du roller som reparatör, snickare, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltare eller förvaltningsassistent. Om du tycker om att ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta med att hålla våra fastigheter och områden i toppskick, så kan du vara säker på att varje dag bjuder på nya och spännande utmaningar!

Fastighetsutveckling

Hos oss på fastighetsutveckling är du med och formar framtidens Varberg. Vi ansvarar för både nyproduktion och ombyggnationer, och arbetar för att utveckla nya och befintliga stadsdelar. Här jobbar fastighetsutvecklare, ingenjörer och energiexperter och vi har kompetens för stora företagsprojekt inom bygg, upphandling och energi. Här får du vara med och hantera både tekniska och juridiska frågor och vara en del av att hitta lösningar redan från start.

Ekonomi

Vår ekonomiavdelning är en dynamisk och varierad arbetsplats där vi hanterar allt från friskvårdsbidrag till komplexa momsfrågor för våra fastigheter. Här jobbar redovisningsekonomer och controllers med bokföring, budget och analyser för våra projekt och vi ser till att de ekonomiska processerna fungerar smidigt och effektivt. På avdelningen finns också vår IT-enhet, som ansvarar för att säkerställa att alla tekniska lösningar och system stödjer våra verksamhetsbehov.

HR

HR-avdelningen är en nyckelfunktion i vår verksamhet, där vi stöttar och utvecklar vår personal. Vi arbetar med både strategiska och operativa personalfrågor, som rekrytering, utbildning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Här utvecklar vi både medarbetare och chefer, genomför avtalsförhandlingar och ser till att friskvård och arbetsmiljö är i toppklass. Vårt mål är att skapa en arbetsplats där alla kan växa och trivas!

Marknad och kundtjänst

Teamet på marknadsavdelningen har ett både roligt och viktigt uppdrag – att hyra ut bostäder! Våra uthyrare hjälper både hyresgäster och bostadssökande med svar, tips och råd om allt från uthyrning och bostadssystem till kontraktsskrivningar och kommande nybyggnationer, bland mycket annat.

Kommunikation

Teamet på kommunikationsenheten arbetar för att stärka vårt varumärke och utveckla kommunikationen med både hyresgäster och omvärlden. Vi stöttar hela organisationen, hanterar webben och sociala medier och ser till att koordinera över 50 roliga event varje år för våra hyresgäster.

Våra yrkesroller

Visste du att vi har över fyrtio olika yrkesroller här? Följ med våra anställda när de delar med sig av sin vardag och passion för sitt arbete!