Varbergs Bostad nominerade till Kundkristallen

Varbergs Bostad har blivit nominerade till det prestigefyllda priset Kundkristallen 2024 i kategorin "Största lyft serviceindex" för fastighetsbolag med 4 000–10 999 lägenheter. Detta är ett av branschens mest eftertraktade priser eftersom vinnarna uteslutande utses av hyresgästerna själva, vilket gör nomineringen till ett starkt bevis på uppskattningen för vårt arbete.

Vad är Kundkristallen?
Sedan 2005 har AktivBo delat ut Kundkristallen för att hylla Sveriges bästa hyresvärdar inom service, produkt och varumärke. Priset delas ut till både privata och kommunala fastighetsbolag som uppnått största förbättringar i service eller bäst totalresultat i centrala kategorier. Vinnarna presenteras den 6 februari 2024 under AktivBo:s 20:e Benchmark Event.

Ett kvitto på vårt arbete
För Varbergs Bostad är nomineringen ett kvitto på vårt långsiktiga fokus på att förbättra servicekvalitet och öka hyresgästernas nöjdhet.

– Jag är otroligt stolt över att Varbergs Bostad är ett av tre företag som blivit nominerade till Kundkristallen för störst lyft av serviceindex 2024. Denna nominering visar att vårt arbete gör skillnad och uppskattas av våra hyresgäster – ett konkret kvitto på att vi är på rätt väg, säger Ulf Hofstedt, VD på Varbergs Bostad.

Hofstedt betonar att framgången är resultatet av hela teamets engagemang och hårda arbete:
– Det senaste lyftet enligt hyresgästundersökningen är framför allt tack vare vår yttre skötsel, reparatörer, snickare och tekniska personal. Att vara nominerade är en ära i sig, och skulle vi dessutom vinna? Då är det verkligen kronan på verket! Men oavsett resultat är vi bland de tre bästa i Sverige, och det är något vi alla kan vara oerhört stolta över.

Varbergs Bostad tackar sina hyresgäster för deras förtroende och ser fram emot att fortsätta leverera högkvalitativ service och boendemiljöer i framkant.

Resultat från hyresgästundersökningen 2024:

  • Trivsel i kvarter/bostadsområde 94,0%
  • Kan rekommendera någon att flytta till kvarter/bostadsområde 90,8%
  • Bemötande av reparatör/snickare 96,8%
  • Bemötande vid felanmälan 92,3%
  • Trivsel i lägenhet 94,1%

Publicerad: | Senast ändrad:

Fler nyheter