TV och Internet

Som hyresgäst hos oss har du tillgång till ett öppet bredbandsnät. Det innebär att du själv kan jämföra och välja bredband, tv-kanaler och telefoni från flera olika leverantörer via vår kommunikationsoperatör iTUX Communication AB.

Här finns även tjänster för så kallade smarta hem och larm, samt installation och support.

Kostnadsfritt basutbud

Det kostnadsfria basutbudet för våra hyresgäster är SVT1, SVT1HD, SVT2, SVT2HD, Barnkanalen, SVT24, Kunskapskanalen och TV4. För att kunna titta på basutbudet behöver du införskaffa en digitalbox för fibernät.

Så beställer du fler tjänster

För att välja och beställa bredband, telefoni, fler tv-kanaler eller andra tjänster går du in på tjänsteportalen www.varberg.itux.se Länk till annan webbplats.. Du beställer själv det som passar dig bäst.

Support och felanmälan

Vill du göra en felanmälan eller behöver hjälp och support med dina digitala tjänster, så ska du kontakta din tjänsteleverantör. Du når respektive tjänsteleverantör via supportnumret 0771-40 70 77 eller här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. För supportfrågor eller felanmälan av basutbudet kontaktar du Kalejdo Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Varbergs Bostad kan tyvärr inte ta emot felanmälan angående TV, Internet och telefoni.

Vad är det på tv ikväll? Välj själv!

Utöver det kostnadsfria basutbudet kan våra hyresgäster välja på ett stort utbud av sport, filmer, nyheter och dokumentärer. Och även andra tjänster.

Strular tv-sändningarna? Gör en felanmälan.

Behöver du support med ditt basutbud av tv-tjänster, det vill säga SVT1, SVT2, Barnkanalen, SVT24, Kunskapskanalen och TV4?